Huisregels

  • Er is plaats voor 220 kinderen. Indien de maximum inschrijving wordt bereikt dan wordt de inschrijving stopgezet;
  • Bij tijdige annulering word je inschrijfgeld teruggestort met inhouding van €5 administratie kosten. Vanaf 1 juli 2019 is restitutie van het inschrijfgeld niet meer mogelijk tenzij er sprake is van overmacht. Dit is ter beoordeling aan de bouwdorp organisatie;
  • Iedereen moet voor ongevallen en WA verzekerd zijn. Mogelijke schade die opgelopen wordt moet door de eigen verzekering afgehandeld worden;
  • De organisatie neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade en/of verlies van spullen. Gevonden voorwerpen kunnen bij de keuken afgehaald worden;
  • Meedoen aan het bouwdorp is op eigen risico;
  • Vanwege de veiligheid zijn dichte schoenen, met stevige zolen verplicht voor iedereen die het bouwdorp terrein op komt. Kinderen en volwassenen die, naar onze mening, geen veilige schoenen dragen mogen het terrein niet op;
  • Trek geen nieuwe of dure kleren aan naar het bouwdorp;
  • Het bouwdorp is géén kinderdagverblijf of crèche. Kinderen van 4 en 5 jaar mogen slechts deelnemen indien wij er zeker van zijn, dat ze onder direct toezicht van een volwassene staan. Dit hoeft niet per se een eigen ouder te zijn;
  • Tijdens de bouwdorp uren blijven alle kinderen op het terrein. Na de middagsluiting kunnen de kinderen opgehaald worden op het terrein. Mag je kind alleen naar huis geef dit dan aan op het inschrijfformulier;
  • Ieder kind zorgt voor zijn eigen hamer. Voorzie deze van een naam. Spijkers worden uitgedeeld en er zijn zaagvaders (of -moeders) aanwezig. Kinderen mogen NIET zelf zagen;
  • Zaagvaders mogen alleen met de hand zagen. Ook ander elektrisch gereedschap is niet toegestaan;
  • Op het bouwterrein mag niet gerookt worden;
  • Honden mogen niet op het terrein komen. Eventueel kunnen ze aangelijnd bij de poort op hun baasje blijven wachten;
  • Materialen als vloerbedekking, plastic zeilen, polyester vlaggen, dakbedekking (zoals shingles) en matrassen zijn niet toegestaan om de hutten mee te versieren;
  • Alle grote voorwerpen die gebruikt worden om de hut mee te versieren (denk aan glijbanen, uithangborden etc.) moeten weer mee naar huis genomen worden op donderdag;
  • Bij extreme weersomstandigheden zal de eindtijd ingekort worden tot 14.00 uur. Dit wordt beoordeeld op de dag zelf en op de website en Facebook bekend gemaakt;
  • Je krijgt een polsbandje als bewijs van je inschrijving. Alleen met geldig polsbandje om je pols krijg je toegang tot het bouwdorpterrein;
  • Polsbandje kwijt of stuk? Voor € 2,50 administratiekosten kun je een nieuwe kopen bij de organisatie;
  • Kinderen nemen dagelijks zelf lunch mee tenzij dit anders aangegeven is in het programma boekje;
  • Geef aan bij je inschrijving of je kind identificeerbaar op de foto mag of niet. Foto’s die in opdracht van de organisatie gemaakt worden, kunnen worden gepubliceerd op onze facebook pagina, de bouwdorp website en/of in het magazine van Dorpsbelang Hees ‘De stenen bank’;
  • Voor het publiceren van overzichtsfoto’s waarbij geen identificatie mogelijk is hebben wij geen toestemming nodig. Ook zijn wij niet aansprakelijk voor gepubliceerde foto’s van andere bouwdorp bezoekers.
  • Het bouwdorp kan niet bestaan zonder sponsoren. Als tegenprestatie mogen alleen sponsoren reclame maken op onze website en het bouwdorpterrein.